FÁMA 2008. / 07.

2011.03.09. 18:44

                                                                                               

Már jóval előtte a gazdálkodásra alkalmas gazdasági lehetőségeket az általunk megválasztott képviselők épp úgy a kormánypártiak, mint az ellenzékiekkel karöltve. Így gazdálkodási lehetőségeink felvásárolták a privatizációban. A mai magyar befektetők inkább a tengerentúli részvényeket vásárolják az áhított haszon reményében. Csupán azt nem akarják tudomásul venni, nem csak a gyermekeiknek és az unokáiknak teszik teljesen tönkre az országot, de saját maguknak is. A lehetőség adott, hogy ugyan úgy elhagyják az országot, mint elődeik tették, amikor bajban volt a magyar. A jelenlegi pártokat a saját szimpatizánsai fogják megdönteni. Mivel a szimpatizánsok is kezdik már érezni a kiszolgáltatottságukat, és ez alól egyetlen magyar parlamenti párt sem kivétel.     

 

Vette-e már valaki a fáradtságot és átgondolta-e az elmúlt tizenkilenc év gazdasági és politikai termés hasznát, vagy annak termését.  

 

Mennyi az a vagyon, amely nem a magyar emberek zsebébe került bele?    

 

A külföldi érdekeltségű pénzintézetek, mekkora hasznot termeltek és vittek ki az országból?    

 

Az adókedvezményezett határon kívüli cégek mennyi adót nem kellett, hogy megfizessenek?

 

A határon kívüli érdekeltségek mekkora hasznot vittek ki az országból, jól megérdemelt teljesítményükét?   

 

Apró dolgok ezek, de ha ennek csak a fele maradt volna az országban, és honanyáink és honapáink mindezt állami cégekbe tették volna érdekelté, akkor ma az ország nem itt tartana. Épp úgy mintha a magyar vállalkozók kifehérítenék gazdaságaikat, akkor valóban az országot építenék.

Helyette telhetetlenségük és kapzsiságuk eredménye a több millió nincstelen és kiszolgáltatott magyar lett a termelésük eredménye.

Erre igazán büszkék lehetnek. Mindaz mellett, összefogásra és az együttműködésre szeretnék megkérni az egész társadalmat. Csupán csak arról nem beszélnek, hogy ki kivel és miért kell, hogy összefogjon. Bizonyára így szeretnék elterelni a figyelmet a felelőtlen tevékenységről, hogy továbbra is szabadon tudják kielégíteni hatalmi vágyaikat és önös érdekeiket.

 

                                                                                                   36.


Vannak, akik hitel felvétellel akarják kezelni a szegénységet. Vannak, akik továbbra is a működésképtelen kiprivatizált vagyont, élvezőket támogatnák. Vannak, akik kitáncolnak a felelősség alól, hogy arra tudjanak hivatkozni, mi ártatlanok vagyunk, mi előre megmondtuk, mi semmivel sem értettünk egyet. Csak éppen ez egyáltalán nem elfogadható érvelés. Hiszen az ország ilyen fajta módszerrel való kiprivatizálásában ők is AKTÍVAN részt vettek. Sőt a felelőtlenül megszervezett módszerváltásban is AKTÍVAN részt vettek.

 

ÜDVÖZLET: A MAGYAR ÉRTELMISÉGI DEMOKRÁCIÁBAN!

A HARMADIK, MAGYAR KÖZTÁRSASÁGBAN.      

 

Azért csak lassan a testtel. Valójában semmi sem örök. Még, akkor sem, ha azt sokan úgy szeretnék. Csupán csak meg kell változnia a világnak. Főképpen a kiváltságos önös érdekeket képviselő kapzsi telhetetlen magatartásról és gondolkodásról kell lemondani, azoknak, akik görcsösen ragaszkodnak a kiváltságosságukhoz. Miközben bort isznak, és vizet prédikálnak. A politika már nem lehet úri huncutság a XXI. században. Vagy még is?

 

A nagy hal meg eszi a kis halat.

 

A sok lúd viszont disznót győz.         

 

Hazájában senki nem lehet próféta.

 

Egyszerű, de még is érdekes okfejtés, mindhárom változat. Amikor először hallottam a három kijelentést együtt, nem gondoltam, hogy egyáltalán összefüggéseiben miét kell együtt lenni a háromnak. Az átlag ember nyílt és őszinte a maga valóságában.

 

Az első: a gazdaság örök érvényességét jelképezi a kapitalista gazdálkodási formára.   

A második: a nem kívánatos társadalmi egyenlőtlenség helyreállítása.

A harmadik: a főpapok tanácsának galád tette, és a felelősségvállalás alól való ártatlanság bizonyításának kihangsúlyozása.

Napjainkban a politikai gondolkodás, a gazdasági tevékenység szoros összetartozásának megnyilvánulása, a törvényhozás felelőtlen melegágyat biztosít az önös érdekek kielégítésére. Valamint a kiváltságosság és a felsőbbrendűség kialakulásához szabad utat biztosít.     

 

                                                                                                   37.

 

 

Tudatosan vagy minden rossz hátsógondolat nélkül. Felelős döntéseket hoznak, emberek millióit teszik kilátástalan helyzetbe rossz döntéseikkel, ugyanakkor felelősséggel nem tartoznak elszámolni tetteikért. Milyen érdekes főleg a harmadik közismert mondás, amely ugyan olyan érvényű volt KRISZTUS idejében, mint napjainkban. 

 

Mesterségesen keltett gazdasági, pénzügyi átverés, mint elferdített igazság.

A pénzvilágában a felelőtlen gazdálkodás okozta veszteséget az adófizetők pénzéből, oly módon pótoltatják, hogy saját magángazdaságukat finanszíroztatják meg. Miközben az adófizetők nem lesznek a pénzvilág részvényesei. A gazdaság résztvevői kapva az alkalmon ugyan csak ilyen módon tömik meg zsebeiket, miközben a magángazdaságukban az adófizetők nem lesznek, és nem lehetnek részvényesek. Köszönhető mindez a jól kvalifikált semmihez sem értő szabadon választott képviselőknek. Ugyan akkor érthetetlen dolog az, hogy kis országunkban és máshol a világban miért kell ilyen módon átverni az adófizető társadalmat? A magángazdaság miért képtelen kellő munkahelyet és kellő gazdasági hasznot termelni? Amennyiben képtelenek saját magukat és az országot fenntartani úgy teljesen feleslegesek a társadalomban.

A társadalom képes saját magát fenntartani, csak ahhoz semmi szűkség az élősködő pénzügyi és gazdasági tevékenységek magánszereplői tevékenységére. Az elmúlt tizenkilenc évben Magyarországon is érdemes lenne felülvizsgálni, mennyi pénzt tömtek a bankok, illetve a gazdaság feneketlen zsebébe?  Meglepő eredmény lenne a végeredmény. Azokról a feladatokról, amelyek tulajdon képen munkaköri kötelességből kellene elvégezni, milyen jogon juttatnak különböző sikerdíjakat a jól, vagy rosszul elvégzett munkákért? Azokról a túlszervezett tevékenységekről meg, le kellene szokni, hogy a szervezés többe kerül, mint amennyit ráfordítanak az előirányzott szociális programokra. A jelenlegi válságból a gyors és hatékony kilábalást a teljesen átreformált törvények, és gazdaságiforma teszi csak lehetővé. Mint már említettem: a rövid tömör mindenki számára egyértelmű törvények. Könnyen átláthatóvá tennék a tevékenységek fontosságát, célját és elszámoltatását. A feladatok és kötelezettségek egyértelművé tételét tisztán és világosan kellene kezelni. Akkor lehetne adót csökkenteni, ki lehetne fehéríteni a gazdaságot, külön lehetne választani a szükségeset a szükséges rossztól. A magángazdálkodásokat ne a társadalomnak keljen eltartani, avagy FINANSZÍROZNI, a magángazdaság legyen képes arra, hogy a társadalmi teherviselés mellett önmagát is legyen képes fenntartani.                 

                     

                                                                                                                

         

                                                                                                   38.

 

 

 

 

DEMOKRÁCIA MINT NÉPHATALOM.

A néphatalom, mint alkotmányos alapjog.

Az alkotmánynak meg kell határoznia az adott társadalomban azokat az egyértelmű alapjogokat, melyekkel a társadalom működését, annak gazdasági együttműködését, a szabad vélemény kinyilvánítását: „közízlésnek megfelelő hangnemben, illetve mások személyi szabadságát, testi épségét, tulajdonát tiszteletben tartása mellett” mindenki számára egy értelműen megfogalmazva.

Kötelezettséget kell vállalni minden szavazati joggal rendelkező személynek a társadalmi alapvető feladatok területén, tevékenységet vállalni. Ott a szabad véleményét kinyilvánítani.  Közvetlen vélemény kinyilvánítását a párbeszéd és a szabad egyéni választási alapfeladatát választás útján kinyilvánítani, és érvényesítési jogát gyakorolni. 

 

A szabadválasztási jogát jelöltje vagy mások által jelölt személyt megválasztani, vagy annak megválasztását elutasítani.

 

A választásra kijelölt személyek lehetnek: önjelöltek vagy olyan országhatáron belül született, ott állandó jelleggel ott életvitelét gyakorló 18. életévét betöltött személy, aki ép elmeállapotú, nem szenved kóros gyógyíthatatlan betegségben, erkölcsileg fedhetetlen, rendelkezik és képes felvállalni a megválasztott terület képviseletét kellő szakmai, és hivatástudattal képes ellátni a rábízott feladatokat. Képes saját önös érdekeit feladni a választói képviseletének érdekében.

 

Önjelöltként kell megválasztani:

 

Az államfőt.

A miniszterelnököt és a szakági minisztereket.

A törvényhozásban résztvevő parlamenti képviselőket.

Az önjelölt képviselők négy, hat, nyolc, évenként lehessen újra választani, abban az esetben amennyiben választói azt szükségszerűnek tartják.                                        

 

                                                                                             39.

 

 

 

Ugyanakkor a választói bármikor visszahívhatják, megvonhatják tőle bizalmukat abban az esetben, ha nem képviseli választóit a választási ígéreteinek megfelelően: eltér választási ígéreteitől, feladatát, nem végzi kellő hivatástudattal, a fennálló változásokat nem beszéli meg választóival. Le kell mondania annak a választott személynek, aki: erkölcstelen kicsapongó életmódot folytat, más személyeket jogtalan előnyhöz juttat, hivatali hatáskörét túllépi.

Minden választott személyt fokozott büntetőjogi védelem illet meg, abban az esetben, ha választott kötelezettségét a jogi keretek között végzi. Ugyanakkor kötelezettsége az alkalmazott, demokratikus törvényeket minden területen tisztelettudóan betartani.

 

A választott személyek programját úgy kell írásba foglalni, hogy választói számára rövid, tömör, és mindenki számára egyértelmű legyen. A választott személy programját a választandó személynek ismertetnie kell választóival a választások megkezdése előtt kilencven nappal. Amit közzé kell tenni, hogy minden arra jogosult választó azt meg ismerhesse és tanulmányozhassa. A választók a különböző programokat szervezett program keretein belül is értékelhetik, elemezhetik, véleményezhetik alkotmányos alanyi jogon.

 

Választott személy nem lehet, aki: valamilyen politikai, gazdasági vagy bármely más érdekcsoportban már választott, jelölt tisztséget tölt be.

A kettős érdek képviseletét nem szabad a demokratikus gondolkodás alapelvei szerint érvényesíteni, mivel az érdek ellenérdek a KORRUPCIÓHOZ és kiváltságossághoz vezethet. Ebből adódik, hogy a különböző érdekcsoportok a választásokon, nem vehet részt. Így az érdekcsoportok önös érdekeinek kielégítése nem teszi lehetővé az önös érdekek megnyilvánulását.                    

Az államfőt és a miniszterelnököt külön személyi védelem illeti meg. Amelyet a kormányon belüli rendvédelemben illetékes miniszter közvetlen irányítása és felügyelete szervezése és irányítása alá kell helyezni.

 

A választott személyek tevékenységükért tiszteletdíjat kapnak.

A tiszteletdíj mértéke:

Államfő esetében a minimálbér hatszorosa lehet.

Miniszterelnök esetében a minimálbér hatszorosa lehet.

                                                                          40.

 

 

 

Miniszterek esetében a minimálbér ötszöröse lehet.

A törvényhozásban résztvevő parlamenti képviselők esetében a minimálbér négyszerese lehet. A tiszteletdíj mértéke nem adókötelezett. A minimálbér mértékét a mindenkori átlag munkabér fele az-az 50%-a lehet. Munkabér a munkaidőben végzett munkáért járó bruttó juttatás. A munkaidő heti negyven munkaóra, az-az napi nyolc óra. A tiszteletdíjat és a kötetlen munkaidejű munkaszerződéssel rendelkező munkavállaló esetében a munkaidő a szükséges munkának az elvégzéséhez szükséges idő, amely a munkavégzés jellegéből nem csoportosítható a KONKRÉT munkakezdéshez és végzéshez. Egyéb választott képviselők esetében a minimálbér háromszorosát lehet meghatározottnak tekinteni, a választottak munkabérének.  A munkabért adóköteles jövedelemnek kell számítani. 

Az olyan esetekben, amikor a választók meg vannak elégedve választott képviselőikkel nem szükségszerű a választásokat megtartani.

Minden olyan esetben, amikor a megválasztott személy visszahívását új választással kívánják megerősíteni, vagy új képviselőt kívánnak megválasztani, csak akkor lehetséges, amikor a választók ugyanolyan arányban, vagy többen kérik, mint ahányan azt megválasztották. Ezek az esetek a visszahívásra vonatkoznak. Amennyiben meghatározott választási ciklusokat határoznak meg a választási törvényben, akkor a választásokat a törvényben meghatározott ciklusoknak megfelelően kell végrehajtani.

Tiszteletdíj csak az államfőnek, miniszterelnöknek, a minisztereknek és a választott törvényhozásban résztvevő parlamenti képviselőnek lehet a fent leírtak alapján juttatni. Minden más esetben munkabért kell alkalmazni.

 

                                                                                            41.

A bejegyzés trackback címe:

https://velemenyek2.blog.hu/api/trackback/id/tr752725697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása